Tjejen som fick mig att gråta.

Att vara känslig som jag brukar vara, är inte alltid lätt för jag är medveten om att jag har lätt att gråta vilket ibland kan det vara jobbigt för jag kan gråta över små eller stora situationer som kan vara jobbiga för mig. Jag gråter inte bara på grund av situationer utan jag kan också gråta på grund av människor. När jag gör det, så kan det handla om saknaden eller om någon gör mig ledsen och arg. Hellre att jag gråter än att jag håller all tårar inom mig där jag vet att det blir jobbigare för mig om jag inte får gråta. Att gråta, är för att lätta hjärtat.
Det är en slags terapi för mig.

Det var det som hände mig idag. Idag fick en liten söt tjej mig att gråta. Och att jag grät, ser jag inte det på ett negativt sätt utan jag ser det på ett positivt sätt. Mina tårar var lycka men framför allt var de betydelsefulla för det var söta tjejen som gjorde att mina tårar blev betydelsefulla.
Den som fick mig att gråta, var söta tjejen Miranda :)

Hur det kom till sig, att Miranda fick mig att gråta, var att jag hade fått ett gulligt mms från Vivvi. Hon fotade en jättegullig bild på söta barnen Miranda och Viktor där barnen nästan gjorde samma grimaser. Bilden fick mig att le. Bilden fick mig att värma mitt hjärta. Bilden fick mig att sakna barnen vilket jag alltid gör för jag tänker på de varje dag. Det var inte bilden som gjorde att jag grät utan det var meningen i sms:et som Vivvi skrev vad Miranda hade sagt när hon nämnde mitt namn. Jag hann inte läsa klart sms:et innan jag började gråta.
Den meningen värmde mitt hjärta. Den meningen betydde mycket för mig som alltid kommer att betyda mycket för mig, som alltid kommer att finnas i mitt hjärta. Den meningen ska jag skriva i min positiva bok.
Och inte trodde jag att hon skulle tänka på mig, och att hon vill det tanken på att jag inte träffar söta barnen så ofta. Även om jag inte träffar de så ofta, finns barnen alltid i mina tankar. Och de kommer alltid finnas i mitt hjärta!

Tänk att en sån liten sak, kan betyda mycket för en för det är vad Mirandas mening gjorde. Hennes mening betyder otroligt mycket för mig!  

Stort tack till Vivvi som sms mig och berättade vad Miranda hade sagt för jag blev glad, att jag till slut grät! <3
Stor kram på familjen!



Kommentarer
Postat av: TinA

Gud vad härligt att hon gjorde dig så glad Sabinis :) (F) Små barn har verkligen den förmågan..

2009-09-20 @ 23:55:39
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: Ronja

Åh så gulligt :) hihi.

2009-09-21 @ 18:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0