Barnvakt och biobiljetter :)

Det kanske är på tiden att jag skriver ett inlägg om att jag var barnvakt förra månaden :) Flera gånger har jag tänkt att jag ska skriva om det så jag får göra det nu innan man åker till Sälen imorgon. För annars kommer jag bara att skjuta upp det.

Som sagt, var jag barnvakt åt sötnosar Miranda och Viktor förra månaden. Det gick väldigt bra än vad jag trodde, för jag var orolig och nervös hur det skulle gå med Viktor tanken på att jag inte hälsar på familjen så ofta, och att Miranda har känt mig längre än vad Viktor har gjort, samt att både Miranda och jag har lekt mycket med varandra än vad Viktor och jag har gjort. Miranda känner nog trygg med mig, men när det gällde Viktor visste jag inte hur det skulle gå. Om han skulle vara arg eller ledsen när föräldrarna inte var hemma. Men det gick så strålande bra att jag inte kan beskriva! :)

Det första Johannes sa när jag kom in, var att jag alltid låter Miranda vänta för länge. Jag fick dåligt samvete, och får dåligt samvete när jag låter söta tjejen vänta för länge. Söta Miranda!

Hur det var att vara barnvakt, var det väldigt roligt :) Jag var glad i några dagar innan jag skulle vara barnvakt. Jag sken som en sol när Vivvi frågade mig om jag var ledig den dagen, och om jag kunde vara barnvakt. Självklart var jag ledig, och jag ställde upp.
Miranda och jag lekte själva innan vi väckte Viktor som sov i sin säng. Lillen ville inte vakna utan han ville fortsätta sova, men till slut vaknade han. Det första jag trodde att han skulle fråga efter sin mamma och pappa men det gjorde han inte. Vi tre lekte tillsammans vilket det var väldigt roligt tyckte jag. Jag tror också att barnen tyckte att det var roligt för det fanns glädje bland oss tre. Vi lekte kurragömma, jagade varandra och allt möjligt.
Jag var barnvakt i två timmar men stannade kvar några timmar till. Det var länge sen jag träffade de. Viktor träffade jag sist på min födelsedag. Miranda och Vivvi var i november så det var inte igår jag träffade de. Hur som helst, var det jättetrevligt hos familjen vilket det är alltid.
Barnen har så mycket energi inom sig, speciellt Miranda. Och jag måste också ha energi för att leka med de vilket jag har alltid. Jag har nog aldrig känt mig trött när jag har lekt med de, och jag vill inte vara trött eller vara seg när jag leker med barnen. Det är för att jag vill få barnen att le vilket jag lyckas att göra det.
I cirka fem timmar lekte vi tre :)

Vivvi berättade för mig vad Viktor hade sagt till henne om mig.
Nu går tanten in i rummet. Det var hans gulliga kommentar.
Jag log när jag hörde om detta för det var ju väldigt sött av Viktor att säga så om mig. Enligt Viktor är jag en tant. Han får nog kalla mig tant Sabina. Eller kanske inte för jag tror inte att jag vill bli kallad för tant. Inte än.

Som sagt, var det väldigt roligt att vara barnvakt :) Hoppas söta Miranda och Viktor var nöjda med mig att ha barnvakt.
Och Miranda och Viktor är bara för söta och härliga! De får mig att le :)


Nu till biobiljetter som jag ska också skriva om. När jag kom hem efter jag hade varit hos Vivvi och familjen, berättade min mamma att jag vann två stycken biobiljetter som jag fick från jobbet. Jag trodde inte att det var sant för jag frågade henne om hon menade allvarlig. Hon tog fram biljetterna och visade. Jag vann! :)
Det kändes bra att jag vann två stycken biobiljetter. Anledningen till att jag vann, var för att jag hade mindre diffar i kassan för månaden december. Tävlingen avslutades i december så jag hade tur som vann två stycken biobiljetter :)

Den dagen hade jag väldigt bra vilket jag behövde. Stort tack till Vivvi som frågade mig om jag kunde vara barnvakt. Det betydde väldigt mycket för mig!


Kommentarer
Postat av: TinA

Det märks att det gjorde dig jätteglad av att vara barnvakt, framförallt att du blev tillfrågad om du ville det. Det betyder att två personer som har två dyrbarheter (deras barn) litar på dig till 100%. Det är väldigt mäktigt. :)



Kul att du vann biobiljetter också! :D vad betyder "diffar"? :) vet du vilken film du vill se på, på bio?

2010-02-24 @ 20:06:50
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: Ronja

Härligt att det gick så bra att vara barnvakt :) Det kommer säkert bli fler tillfällen skulle jag tro :D

2010-02-26 @ 12:39:50
Postat av: daniel

http://veckansorfil.blogg.se -för dig som inte är rädd att bli lite röd om kinderna!

2010-02-26 @ 13:36:27
URL: http://veckansorfil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0