Idag var jag glad.

På förmiddag bestämde jag för mig att jag skulle vara glad idag vilket jag var det idag.
Idag var jag glad över det korta mailet som fick mig att le och skratta, men också var jag glad över samtalet som jag hade på jobbet, gick strålande bra. En arbetskollega till mig ville ha ett samtal med mig innan han ska sluta på mitt jobb vilket jag tycker är tråkigt. Det är tråkigt att han ska sluta för han såg till att alla skulle jobba, men samtidigt är jag glad för hans skull. Det är inte många som får den här chansen som han har fått, och självklart ska han ta den chansen vilket han har gjort.
Hur som helst, gick samtalet strålande bra att jag behövde inte vara nervös eller orolig som jag var innan. Det enda jag behövde tänka på, är att jag ska vara på andra avdelningar, inte på samma avdelning. Själv trodde jag att det skulle vara lite mer men det var bara en sak vilket jag tyckte var bra.
Enligt arbetskollegan är jag en klippa.

I april öppnas den nya butiken, och det kommer att finnas tjänster på jobbet som jag ska söka för jag vill ha ett fast jobb där för att jag vill fortsätta att jobba där. Han tyckte att jag skulle söka, och det tänker jag göra. Vi får se vad som händer för det gick inte bra när jag sist sökte. Jag hade sökt ett vikariat tjänst men den tjänsten fick jag inte, och jag kunde inte få av en orsak. I vår så får vi se vad som händer.

Det känns som om det är mycket som händer med jobbet... Om två veckor åker jag till Västerås med en grupp från mitt jobb. Där ska vi vara i tre dagar så det blir nog trevligt. 


God natt!


Kommentarer
Postat av: TinA

hej, vilken trevlig arbetskollega du haft som säger så snälla saker =) det är bra med såna, jag tycker verkligen att trivseln på en arbetsplats betyder mer än pengarna. jag hoppas du får fast anställning när du söker, för det underlättar ju en hel del för dig, speciellt slipper du undra när du ska få jobba nästa gång och dessutom slipper du hinna gå ur rutinerna när det går flera dagar emellan innan du får jobba igen.. det ordnar sig nog! =)



vad det där "SÅ" betyder, så vet jag inte riktigt hur det ska tolkas.. Det är en situation det handlar om, som är jobbig för dig, men om du gör detta så kommer det blir bra? Eller förstår jag fel? Jag hoppas i alla fall att facket godkänner.. allt för att vara glad och lycklig istället för ledsen och olycklig länge



(F)

2010-02-02 @ 07:48:25
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: sanna

nice att din arbetskollega sa positiva saker! sånt blir man alltid glad av :D Hoppas hoppas du får anställningen, ska hålla tummar o tår för det! jag vet inte om skridskor blir av men det vore skoj, kan bara på eftermiddagen/kvällen imorgon. har du köpt skridskor nu? :) Kram!

2010-02-02 @ 11:41:33
URL: http://snowaangel.blogg.se/
Postat av: Ronja

härligt att din arbetskollega sa så bra saker, sånt blir man glad av att höra :D jag hoppas verkligen du får fast jobb där gumman, vore såå skönt för dig!! <3

2010-02-02 @ 19:29:10
Postat av: Sara

Yes, det e bara å forsätta kämpa!

Till slut får du fast jobb ska du se;)

Speciellt när du sköter ditt jobb så bra=)

2010-02-05 @ 09:49:55
URL: http://irlandskan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Glad är bra ;)

2010-02-05 @ 10:02:02
URL: http://dahbitch.blogg.se/
Postat av: Lauritseli

Nice site, Keep it up

2011-06-10 @ 15:25:41
URL: http://lauritseli.blogsmall.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0