Västerås i tre dagar.

Efter tre arbetsdagar är jag ledig idag, för att jag ska jobba i helgen. Hur det har gått att jobba, har det gått bra att jobba speciellt igår för jag höll på att bygga om på bilavdelning 11, och det var bara ena sidan men ska göra det snyggt på andra sidan också. Nu ser det snyggt ut, och jag är riktigt nöjd för det var jag igår när jag gjorde klart. Min mamma hjälpte mig lite men resten gjorde jag själv. Och jag hoppas att arbetskollegan som ska sluta hos oss, tycker också att det ser bra ut.
Men jag måste säga att det inte är lätt att bygga om för man måste stå där och fundera på hur man ska bygga om innan man börjar med det. Det var roligt men också jobbigt.

Idag händer det inte så mycket speciellt utan jag ska ta det lugnt vilket jag nog behöver göra det för jag ska jobba imorgon, lördag, söndag och måndag innan man är ledig på tisdag och onsdag.
Jag ska gå på stan och kolla efter en jacka som jag behöver till Stöten, Sälen. Det är inte långt kvar tills Sälen för om två veckor åker vi. Det blir nog trevligt och roligt.

Annars händer det inget speciellt förutom att man ska åka till Västerås på måndag så det blir nog trevligt. Dit åker jag med två arbetskollegor från mitt jobb. Som sagt, ska vi vara där på måndag men också på torsdag och fredag. Det är tre dagars utbildning som vi ska ha.
Egentligen är det bara de som är fast anställda få åka dit för jag är inte fast anställd på mitt jobb, men arbetskollegan frågade mig om jag var intresserad av att åka till Västerås, och det var jag. Jag är tacksam att han frågade mig om det, för annars hade jag tyckt orättvist tanken på att jag har jobbat där i två år. Jag sliter hårt. Jag jobbar ihjäl mig. Det är för att jag tycker om att jobba. Det är för att jag vill göra något i butiken.

Kanske jag åker till Karlstad i en vecka men det vet jag inte. Hoppas jag får veta det snart, så att jag vet hur det blir. Det har inte varit ett lätt beslut för mig för jag har haft beslutångest av olika anledningar men till slut skrev jag mitt namn på listan. Dels för att jag inte vill göra arbetskollegan besviken som vill ha med mig till Karlstad. Dels för att det hade varit roligt att vara där, och få lära mig nya saker.

Nu när man nämner om sitt jobb, är det inte långt kvar tills vi flyttar in till den nya byggnaden. Det ska bli kul att vara i den nya byggnaden för det kommer att bli större, ljusare och fräschare. Jag tror att alla på mitt jobb, ser fram emot att jobba i den nya byggnaden. Och en del kunder har frågat mig när vi ska flytta in till den nya byggnaden, så jag tror också att de ser fram emot.
I mitten av april öppnar vi.

Kanske stämningen kommer att bli bättre när vi är i den nya byggnaden?
Och undra hur det blir för mig? Något som jag är lite orolig över, som jag egentligen inte vill tänka på för jag blir stressad att tänka på det men kan inte låta bli att tänka på det.
Jag får se vad som händer.


Kommentarer
Postat av: TinA

Det låter positivt att den nya lokalen är ljusare, fräschare och större. En bra arbetsplats och bra arbetskamrater är väldigt viktigt! Så jag hoppas att stämningen bland er blir bättre, den med. :)

Ligger den nya lokalen på samma plats (vilket område jobbar du på förresten?)?



Det är bra att du åtminstone ser Karlstad och den veckan som nåt positivt också, för det är lätt att få tråkigt där om man redan nu ser det negativt. Men eftersom du verkar redo för att lära dig nya saker, så blir det nog roligt också. :D Ens syn på saker och ting påverkar mer än man tror.



sv; tack för din omtanke om det här med pengar och räkningar. Det räcker långt och väl att du lämnade en liten kommentar. Jag tror att du förstår hur jag känner mig, fast att du inte varit i samma situation. En del personer kan det, andra inte helt enkelt. :)

Jag har pratat med CSN en gång till idag och nu fick jag lite mer klara besked och hjälp med hur jag ska göra för att få pengar. Hon på CSN förstod att det var lärarna som var lite sega, att det inte var mitt fel.



Kram på dig!

2010-02-11 @ 18:02:44
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: Sara

Hah nee tråkigt kan ja ju inte påstå att det e att vara mej.. men något jobbigt:P



Låter nice med det nya=D Våren kommer och där följer allt det underbara!

Kram

2010-02-13 @ 21:36:07
URL: http://irlandskan.blogg.se/
Postat av: Sara

Haha, gör det sötnöt;)

2010-02-14 @ 02:56:27
URL: http://irlandskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0