Den goda nyheten.

Det kanske är på tiden att jag ska skriva ett inlägg om den goda nyheten som jag fick för 16 dagar sedan :) Mest skriver jag för TinAs skull för hon skrev en kommentar och grattade till nyheten. Nu ska hon få veta vad goda nyheten är.

Den goda nyheten är att jag har fått ett vikariat tjänst på 88 procent på mitt jobb :) Hur länge tjänsten gäller, tror jag att det är på tre år men det vet jag inte.
Nu behöver jag inte sitta hemma och vänta på ett sms eller samtal från mitt jobb. Nu behöver jag inte säga nej om jag inte kan jobba för det har hänt att jag har tackat nej nu för tiden, och man har haft dåligt samvete. Nu behöver inte det krocka med mitt jobb. Nu behöver jag inte kolla på schemat och kolla om det finns "lediga" arbetstider som man kan "ta" utan nu har jag ett schema som jag ska följa efter. Mitt schema som gäller för detta året. Och nu kan jag flytta hemifrån.

Och hur mycket jag kommer att jobba, blir det att jag jobbar antingen fyra eller fem dagar i veckan. Helger jobbar jag inte utan jag är ledig men jag har rätt att fylla på timmar. Det menar jag att jag har rätt att jobba 100 procent genom att jobba extra, och det blir på helger. Det ska jag tala om för personalchefen att jag ibland vill jobba på helger.

Vikariat tjänsten som jag fick, är jag jättenöjd men samtidigt har jag funderat på varför jag fick det nu men inte i december då jag sökte men fick inte. Och varför jag kunde jag inte bli fast anställd som jag trodde i början att jag skulle bli det? Varför kunde jag inte bli fast anställd medan han kunde fortsätta med sitt vikariat som han gjorde i början men som jag fick ta över? Det har varit mycket funderingar kring det här som jag egentligen inte vill tänka på längre. För jag tänker att det är bättre än ingenting, och det är det. Och det är nog bra att jag börjar med 88 procent tanken på mitt mående.
Så jag är jättenöjd med det här :)

Jag tänker inte fundera på detta för det är inte värt. Det är inte värt att jag ska gå runt och tänka på det, och kanske må dåligt på grund av det.

Det är min goda nyhet :)

Kommentarer
Postat av: Annie

Grattis! Alltid skönt när det reder ut sig med jobb. Är bara tråkigt att gå hemma och vänta hela tiden! :) Hoppas att allt är bra med dig! Kram

2010-03-28 @ 22:32:45
URL: http://candy.blogg.se/
Postat av: TinA

FIFAN VAD BRA, GRATTIS!!! :D SHIT SÅ HIMLA GOTT att du fått vikariat och grjer :D gud vad härligt det måste kännas för dig :D



Grattis sötnos! <3

2010-03-29 @ 00:16:05
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: Ronja

Så glad för din skull, det vet du gumman :)

2010-03-29 @ 00:56:30
Postat av: sanna

Grattis igen! ;) blev så glad när du berättade det! Riktigt kul, nu är det bara o se framåt. Spännande med att flytta oxå, blir ju din första egna lgh, hihi :D

2010-03-29 @ 11:57:49
URL: http://snowaangel.blogg.se/
Postat av: Sara

Grattis igen!!

Glad för din skull att det löste till slut;)

Vad gör du i påsk?

Har ett litet påsklov från torsdag till söndag:D

Kram<3

2010-03-29 @ 15:23:50
URL: http://irlandskan.blogg.se/
Postat av: Mitta

Grattis gumman! :)



Precis man ska inte tänka eller fundera på varför..utan du ska tänka nu!! Köp champagne och skåla lite..

Kraaam

2010-04-01 @ 18:47:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0