Sälen :)

Förra veckan torsdag till söndag var jag i Stöten, Sälen med ett stort gäng från Unga hörselskadade. Vi gänget från Örebro åkte tåg till Sala där vi sen väntade på bussen som skulle köra oss till Sälen. Tågresan och bussresan har gått bra förutom skriket i bussen från två unga tjejer.

Hur jag har haft i Stöten, Sälen har jag haft jättebra. Jag har inte bara haft jätterbra utan har också haft jätteroligt för det har varit så mycket skratt vilket jag behövde :) Jag var med gänget som jag delade med lägenheten från Örebro, så vi hade roligt tillsammans :)

Och hur det var att åka slalom, var det jätteroligt. Det var inte första gången för mig men sist jag åkte var för fyra år sedan, och det var på gymnasiet. Men jag hade problem med att svänga för jag ville att farten skulle sakta ner men det gick ju inte så bra att jag åkte bara rakt fram. Jag åkte ett störtlopp. Första dagen när jag åkte slalom ramlade jag ett par gånger. Andra dagen var det bara en gång :) Och jag skrattade åt Ronny som var nybörjare för det var första gången han åkte slalom. Han åkte in i skogen för han kunde inte stanna. Han åkte inte bara in i skogen utan han kramade ett träd som jag har missade. Och så fort han ramlade, tappade han sina skidor. Samtidigt när jag skrattade åt Ronny, tyckte jag synd om honom. Janne var under snön som var nästan en meter. Han hade svårt att komma loss därifrån. Jag stod där och skrattade. Och Sanna hade inte det heller lätt för hennes pjäxor gick sönder när hon åkte slalom. Jag var inte med när de gick sönder men jag följde med henne när hon skulle hyra skidor i butiken. Både hon och jag skrattade när vi gick till butiken. Delar av pjäxorna gick av på vägen. Det var några människor som tittade på Sannas pjäxor och log, speciellt han i kassan i butiken när jag frågade var vi kunde slänga pjäxorna. Jag la de på bänken, och han log och sa att han kunde ta hand om det. Det var inte bara Ronny som hade problem i backarna utan Sanna hade också problem i backarna.
Och dagen innan vi skulle åka hem, halkade jag i restaurangen. Det var pjäxorna som gjorde att jag halkade. Samt att jag hade min tallrik i handen som inte gick sönder, och jag hade inte mat på tallriken. Det gjorde ont när jag ramlade på rumpan, och jag tittade på taket. Genast gick jag upp för jag ville inte ligga där. Jag började skratta lite men höll skrattet tillbaka.

De backar som jag åkte mest var gröna backar. Åkte även en liten röd backe där jag blev lurad. Där tog jag väldigt försiktigt för jag kunde inte åka störtlopp på den backen.

Annars har man haft det jättebra och roligt i Sälen med gänget :) Till Sälen vill jag åka igen för det hade varit roligt. Kanske samla ihop ett stort gäng som åker dit. Kanske samma gäng. Kanske hyra en stuga vi delar på. Vi får se vad som händer.


Innan skidresan var jag orolig, rädd, nervös men framför allt hade jag en stark s-å som jag tycker är besvärligt för mig. Jag undrade hur detta skulle gå för mig, för jag vet hur mycket s-å påverkar mig. S-å som gör att jag blir orolig. Men det gick bra även om jag hade s-å.



Kommentarer
Postat av: Ronja

Härligt att du hade så roligt :D

2010-03-08 @ 23:00:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0